امارات عربی متحده

معرفی جاذبه های گردشگری امارات عربی متحده

امارات عربی متحده

معرفی جاذبه های گردشگری امارات عربی متحده

باغ شگفت انگیز گلها در دبی Miracle Garden

يكشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۵۴ ق.ظ


باغ شگفت انگیز دبی
این باغ رنگارنگ بسیار بزرگ که در اقلیم بیابانی دبی واقع شده حدود۴۵ میلیون گل با الگوها و اشکال مختلف را در خود جای داده است. مؤسسین این باغ امیدوارند که این باغ بتواند در کلانشهری که بازدید کنندگان خود را با معماری پرجلوه، جزایر دست ساز و بلندترین ساختمان های جهان خیره می کند، برجسته بماند و نظر همگان را به سوی خود جلب کند.
 
فصل گلدهی در دبی از اواسط اکتبر تا اواسط می به طول می انجامد که در چنین زمانی دمای هوا در طول روز به حدود ۲۶ – ۲۱ درجه سانتی گراد می رسد و در حدود ۱۰درجه سانتی گراد در طول شب افت می کند؛ بنابراین گلها به آبیاری زیادی نیاز ندارند و آبی هم که به آنها داده شده خیلی تبخیر نمی شود.
این باغ دارای یک سیستم آبیاری دوستدار محیط زیست است که در آن از  موادی برای حفاظت و نگهداری آب استفده شده است مانندزیر گلدانی های موئی و پلی مرهایی که رطوبت را به طور کاراتری پخش می کند.
برای ایجاد این باغ حدودا ۵/۶ هکتاری حدود ۶۰ روز زمان و ۴۰۰نفر نیرو استفاده شده است.

این پارک در حدود ۴ ماه از سال یعنی در گرمترین ماههای سال بسته است، این زمان به اداره کنندگان این باغ فرصت می دهد که باغ را برای فصل بعدی با گلها و اشکال جدید طراحی کنند به طوری که اگر در سال بعد از این باغ بازدید کنید شکل کاملا متفاوتی از این باغ را خواهید دید. اداره کنندگان این باغ امیدوارند که این باغ به خاطر داشتن بزرگترین ساعت گل جهان، بلندترین دیواره گل و بلندترین هرم گل در جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت جهانی برسد.
  • vian rasoulpoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی